Co robić w przypadku zgubienia dokumentów?
Najważniejszymi dokumentami dla nas są: dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny, karta płatnicza, paszport, karta pobytu, książeczka wojskowa czy marynarska. Kradzione dokumenty wykorzystywane są m.in. do wyłudzeń kredytów, kradzieży przedmiotów zakupionych z odroczonym terminem płatności lub pobranych z wypożyczalni oraz zawierania umów najmu w celu kradzieży wyposażenia.
Co zrobić w przypadku utraty dokumentów?
Jak najszybciej należy zastrzec je w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE. Utracone dokumenty zastrzyżemy w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami. Część banków przyjmuje zastrzeżenia również telefonicznie, pod numerem +48 828 828 828
Jeżeli dokumenty zostały skradzione należy dodatkowo powiadomić Policję.
Warto zajrzeć na stronę: dokumentyzastrzezone.pl/
Znajdują się tam przydatne informacje na temat zastrzegania utraconych dokumentów.